Ideapakka
Uusimme Ideapakan verkkokaupan nopeammaksi, helpommin päivitettäväksi ja tulevaisuutta kestäväksi. Samalla nostimme verkkokaupan sivuston keskiöön ja suoraviivaistimme ostoprosessia. Muutos oli selvästi kannattava, sillä kaupan keskimääräinen liikevaihto kolminkertaistui uudistuksen myötä.
Toteutus on tehty WordPressillä hyödyntäen sen WooCommerce-verkkokauppalisäosaa. Vanhat toiminnallisuudet, sisällöt ja tilaukset on siirretty projektissa uuteen verkkokauppaan. Sivuston keskimääräinen latausaika puolittui uudistuksen yhteydessä.
Uudistus tehtiin ketterästi, kevyesti ja kustannustehokkaasti. Projektin alussa järjestettiin suunnittelu- ja määrittelypalaveri, jossa vedettiin suuret linjat, joiden avulla tehtiin ensimmäinen toteutus. Sen jälkeen tehtiin vielä pari viikon iteraatiokierrosta, joiden aikana yksityiskohdat viilattiin kohdilleen.
Ideapakan toimitusjohtaja Jani Turku kuvaa projektia näin: ”Sprinttimuotoinen työskentely sopii mainiosti kiireiselle yrittäjälle, asiat muotoutuvat ja kehittyvät tehdessä. Helppo tykätä uusista sivuista ja niin tuntuvat tykkäävän asiakkaatkin!”